۲۱ شهریور ۱۳۸۶

حلول ماه مبارک رمضان

در مالزی به لحاظ اینکه یک کشور اسلامی به حساب می آید و مذهب رسمی این کشور اسلام است ماه مبارک رمضان حال و هوای خاصی دارد. در این کشور از تعطیلی رستورانها خبری نیست و پیروان سایر ادیان ؛ توریستها و مسافران و نیز کسانی که به لحاظی توانایی روزه گرفتن را ندارند میتوانند به راحتی به مراکز فروش اغذیه مراجعه و غذا نوش جان کنند.
در خصوص مسلمانان و روزه در این کشور باید گفت که همه روزه بعداز نماز ظهر در مساجد جلسات قرائت قران برقرار خواهد بود. در زمان افطار همه مساجد افطاری میدهند و البته بسته به محل ؛ نوع مسجد ؛ اعتبارات و پشتوانه های مالی متفاوت است و از یک غذای ساده تا سفره های رنگارنگ متفاوت خواهد بود. البته درصورتی که بتوانید غذاهای مالایی را تحمل کنید و از مزه آنها خوشتان بیاید میتوانید در این ضیافت های افطاری شرکت کنید. هر از گاهی ممکن است در نزدیکی محل سکونتتان خانه هایی را مشاهده نمایید که ضیافت افطار دارند و البته دراین صورت درب خانه به روی همه باز خواهد بود.
و اما مراسم عید فطر همراه با اوپن هاوس می باشد و تمام کسانی که به نحوی شغل دولتی دارند خصوصا مسئولین دولتی به بهانه عید فطر تا یک هفته درب خانه هایشان را برای ورود عموم باز می گذارند و در کنار توزیع غذا در ظهر و شب به گرفتاریهای مردم نیز رسیدگی می کنند و صمیمانه و درکنار مردم به حرفها و درد دلهای آنان گوش میدهند و البته به حل آن اهتمام می ورزند نه فقط قول بدهند . به این ترتیب اگر کاری قابل انجام نباشد قطعا جواب منفی خواهند داد و طرف را به دنبال نخود سیاه نمی فرستند. در عید فطر نماز عید با شکوه تمام برگزار می شود و البته در مسجد جامع با حضور پادشاه و مقامات دولتی از جمله نخست وزیر و وزرا برگزار خواهد شد