۱۸ فروردین ۱۳۸۷

تخصص و تجربه

در طول سالهایی که برای تحصیل به دانشگاه یو پی ام آمده ام با افراد مختلف با سلایق و تخصص های مختلف آشنا و هم صحبت شده ام. به هر حال هر کس در زمینه تخصصی خود دارای دانش و تجربه کافی بوده است که توانسته به مقاطع تحصیلی بالا دست یابد و ادامه تحصیل دهد. ولیکن در این میان افرادی نیز هستند که در بعضی زمینه های تخصصی و حتی عمومی ضعیف هستند و کسانی هم یافت می شوند که از این ضعف سو استفاده نموده و برای خود بازار و کسب و کاری راه انداخته اند.
از جمله این ضعف ها عدم تسلط بر استفاده از کامپیوتر حتی برای تایپ یا ایجاد اسلاید و جستجوی اینترنتی و یا حتی نوشتن پروپزال و مقالات یا کارهای کلاسی را می توان نام برد.
متاسفانه افرادی دست به انجام چنین کارهایی می زنند که بعضا هیچ تخصصی در این زمینه ها ندارند. برای مثال نوشتن یک مقاله یا پروپزال در یک رشته نیاز به تخصص کافی در آن رشته دارد و یا حل مسائل مربوط به یک کلاس درسی نیاز به تسلط و تخصص کافی در آن درس خاص دارد. لذا به کلیه دوستان دانشجو توصیه می نماید که قبل از هزینه کردن مبالغی در راستای بدست آوردن نتیجه بهتر ابتدا از تخصص و تجربه فرد مقابل اطمینان حاصل فرمایند.