۱ بهمن ۱۳۸۷

مبارزه با بحران اقتصادی

اخیرا بازار بحران اقتصادی در تمام دنیا به شدت داغ است وهمه کشورها بدون استثنا به فکر راه کارهایی برای مبارزه با این موضوع هستند تا آثار این بحران را به حداقل برسانند. کشور مالزی نیز از این مقوله استثنا نبوده و به شدت به فکر راهکارهای عملی می باشد.
یکی از بزرگترین منابع درآمد کشور مالزی صنعت توریسم می باشد که به شدت رشد کرده و هر روز سعی در رشد بیشتر دارد. از این رو یکی از روشهای کسب درآمد بیشتر که اخیرا در مالزی رایج گشته است افزایش هزینه ورودی به اماکن دیدنی به خصوص برای خارجیان می باشد. مثلا برج مخابراتی کوالالامپور که تا پیش از این چهارمین برج بلند دنیا محسوب می شد و پس از بهره برداری از برج میلاد به رتبه پنجم تنزل پیدا کرده است تا قبل از این فقط هزینه ورودی 8 رینگیتی داشت و به شدت مورد بازدید توریست ها قرار می گرفت لیکن اکنون هزینه ورودی به 38 رینگیت برای هر نفر افزایش پیدا کرده است و تنها برای جلوگیری از اعتراض مردم دو یا سه کوپن بازدید از بخش حیوانات (شامل حدود 15 تا 20 نوع مار؛ خرگوش؛ راکون و میمون می باشد) ؛ همچنین بخش نمایشگاه زمستانی (که با یونولیت مجسمه های خرس قطبی ساخته اند) و بخش شبیه سازی فرمول 1 (که شامل سه ماکت ماشین مسابقه با بازی کامپیوتری فرمول یک می باشد و مسئول آن نیز بسیار بدخلق است) را همراه با بلیط ورودی به اجبار به بازدید کنندگان میدهند. توصیه می شود حتی المقدور از بازدید اماکنی که واقعا صرفه اقتصادی و یا جاذبه ای برای بازدید ندارد پرهیز کنید