۲۱ شهریور ۱۳۸۸

سلامی دوباره

حدود دوماهی می شود که به وبلاگ سر نزده ام و متنی ننوشته ام. هرچند حدود دوهفته از این مدت را در کشور عربستان و به زیارت مسجد النبی و مسجد الحرام مشغول بودم (جای همه دوستان خالی) ولی مابقی این مدت به خاطر سرعت شگفت انگیز اینترنت در ایران نتوانستم حتی ایمیل هایم را چک کنم و هم اکنون پس از بازگشت دلی از عزای اینترنت در آورده ام.
واما سفر عمره بسیار عالی بود. علیرغم اینکه همه سفر حج را مختص افراد مسن تر می دانند ولی من تجربه کردم که هرچه جوانتر به این سفر بروید و از معنویات آن بهره مند شوید. شکوه و جلال کعبه در اولین دیدار وصف ناکردنی است و صد البته این سفری است که اگر صدها بارهم مشرف شوید بازهم از تازگی و طراوت خاصی برخوردار است و نکات جدیدی در خود دارد.
در طول سفر غربت قبرستان بقیع بیش از همه مکانهای دیگر جلب توجه می کند و همچنین مظلومیت پیامبر خودنمایی می کند. با اینکه در شهرهای مکه و مدینه وقتی برای زیارت دوره عازم مکانهای مختلف شهر می شوید صدای پای پیامبربگوش می رسد و می توانید عطر نفس های ایشان را استشمام کنید ولی در هر دو شهر خصوصا مدینه مظلومیت ایشان و اهل بیت ایشان بسیار خود نمایی می کند. انشااله قسمت شما هم بشود و به این سفر عازم شوید. وقتی در مسجد النبی نماز می گذارید و وقتی قبرستان بقیع را زیارت می کنید و وقتی به دور کعبه طواف به جای می آورید ما را هم از دعای خیر فراموش ننمایید.

و اما در بازگشت مجددا روز از نو روزی از نو مشغول مطالعه و تکمیل نکات باقی مانده از تز هستم. در تلاش برای انتشار نتایج و نیز در تکاپو برای اتمام نسخه نهایی تز. این بار که از ایران بر می گشتم غربت مالزی را همچون اولین روزی که آمده بودم درک کردم امید که بتوانم با دعای خیر شما درسم را به پایان برسانم . التماس دعا