۲۵ بهمن ۱۳۸۷

خاطرات سفر - سنگاپور2

اولین محلی که در میان تمام دیدنی های سنگاپور خودنمایی می کند محلی است در مجاورت باغ وحش این کشور که به نایت سافاری مشهور است. این مجموعه در مجموع یک باغ وحش شبانه است که شما میتوانید به دو صورت پیاده و با ماشین های خاص مجموعه را بازدید نمایید. خصوصا حیوانات وحشی کاملا آزادنیستند و به واسطه موانعی که در سر راه آنها ایجاد شده است نمی توانند به محل عبور عابرین یا ماشین ها نزدیک شوند. ساعت کار این مجموعه از شش و نیم عصر تا دوازده نیمه شب است. برای رسیدن به این مجموعه می توانید از تاکسی استفاده کنید که البته گرانتراز بقیه راهها می باشد همچنین مسیرهای مترو نیز تا نزدیکی این محل وجود دارد لیکن بهترین راه برای رسیدن به این محل استفاده از اتوبوسهای خاص نایت سافاری است. در هر صورت اگر خودتان را به خیابان اورچارد برسانید می توانید از این اتوبوسها به مقصد نایت سافاری بهره مند شوید و در بازگشت هم از همین اتوبوسها استفاده کنید.
خیابان اورچارد خود یکی از خیابانهایی است که بسیاری از مراکز خرید در این خیابان واقع شده اند ولی خرید در سنگاپور را توصیه نمی کنم چرا که معمولا به جز ایام تخفیف و حراج قیمتهای محصولات گرانتر از مالزی است. تنها محلی که قیمت مناسبی دارد یک مرکز خرید به نام مصطفی سنتر است که در محله هندی ها (لیتل ایندیا) واقع شده است و تا حدودی قیمت های مناسب تری نسبت به بقیه مراکز دارد.
محله هندی ها از دیگر محل هایی است که برای کسانی که قصد خرید پارچه را دارند مناسب می باشد. در این محله همه چیز در دسترس است لیکن پارچه عمده ترین محصول این محل می باشد.
محله چینی ها یا چاینا تاون از دیگر مراکزی است که برخی به دیدن آن میروند در این محله نیز همه چیز از همه نوع و همه مارک و برندی در دسترس شما خواهد بود.
و اما محل دیگری که معمولا مورد بازدید مسافرین سنگاپور قرار می گیرد مرکز علوم سنگاپور است برای رسیدن به این محل نیز می توانید از تاکسی یا مترو استفاده کنید. این مرکز دارای سالن های متعدد مربوط به علوم مختلف از جمله زمین شناسی ؛ بدن انسان؛ فضا؛ آب ؛ فیزیک ؛ شیمی و ... می باشد. در این مرکز کودکان و نوجوانان می توانند همه آزمایشات را امتحان کنند و نتیجه را تجربه کنند. در این محل یک سینمای سه بعدی نیز قرار دارد که معمولا فیلمهای علمی پخش می کند و شما میتوانید همراه با بلیط ورودی مرکز علوم بلیط سینما را نیز تهیه کنید. در مجموعه مرکز علوم معمولا نمایش های علمی ؛ شعبده بازی و امثال آن نیز برگزار می شود که دیدن آنها خالی از لطف نیست. این مرکز خود به تنهایی حدود 4 تا 5 ساعت وقت شما را خواهد گرفت و دوشنبه ها نیز تعطیل است. از دیگر مواردی که در این مرکز وجود دارد فروشگاه لوازم علمی است که بسیاری از وسایل علمی را می توانید در این فروشگاه بیابید.
پارک مرلاین محلی است که می توانید مجسمه مشهور نماد سنگاپور را ببینید این مجسمه ترکیبی از سر شیر و بدن ماهی است که در این پارک نصب شده و محلی است برای هواخوری و قدم زدن. در نزدیکی این پارک دو پل مشهور سنگاپور نیز قرارد ارند که قدمت چندین ساله داشته و از معماری جالب و زیبایی برخوردار هستند. در نوشتار بعدی سعی خواهم کرد تا در مورد جزیره سنتوزا اطلاعاتی در اختیار علاقمندان قرار دهم