۲۴ بهمن ۱۳۸۷

خاطرات سفر - سنگاپور1

سفر به سنگاپور تقریبا ذهن همه کسانی را که به مالزی می آیند به خود مشغول می کند و به عنوان اولین کشوری مطرح می شود که می توانند به آن سفر نمایند. این کشور که در جنوب مالزی قرار دارد به نوعی به عنوان یک کشور جهان اول در آسیا مطرح است و آوازه پیشرفت های آن گوش همه را نوازش کرده است.
برای دریافت ویزا به راحتی می توانید به یکی از آژانس های مسافرتی مراجعه نموده و درخواست ویزا بنمایید. همراه داشتن یک قطعه عکس ؛ کپی پاسپورت و نیز 200 رینگیت پول الزامی است. همچنین می توانید بصورت شخصی درخواست ویزای خود را به سفارت سنگاپور ارائه کنید که متاسفانه در این حالت باید مدت بیشتری منتظر صدور ویزا باشید. صدور ویزا معمولا یک هفته کاری وقت می برد و به مدت دوماه از تاریخ صدور و برای دوبار سفر به سنگاپور معتبر است.
برای سفر به سنگاپور از مالزی به چهار صورت می توان اقدام نمود:
اول با هواپیما
بهترین روش برای عزیمت به سنگاپور سفر هوایی می باشد. این سفر حدود 50 دقیقه به طول می انجامد و شما می توانید بلیط خود را از شرکتهای مختلف تهیه نمایید. شرکتهایی از جمله سنگاپور ایر لاین؛ مالزی ایر لاین و ایر اشیا از جمله مشهورترین خطوطی هستند که در این سفر می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
هواپیمایی ایر اشیا و مالزی ایرلاین در رقابتی تنگاتنگ سعی در پایین آوردن قیمت بلیط خود برای سفر به سنگاپور دارند. که البته برای این سفر کوتاه می توانید حتی از پروازهای ایر اشیا نیز بهره مند شوید.
نکات قابل توجه این پرواز این است که اولا شماره صندلی معنی ندارد یعنی هر که زودتر به هواپیما سوار شود هر صندلی که مایل باشد را اشغال خواهد کرد. دوم هیچ نوع نوشیدنی یا خوراکی بصورت رایگان سرو نمی شود و بایستی آنها را بخرید.
این پرواز مرا به یاد سفر با اتوبوسهای بین شهری انداخت که در توقف های بین راه در پاسگاه های پلیس راه افرادی برای فروش بستنی و تخمه و غیره وارد اتوبوس می شدند حال مهمانداران محترم نقش همان فروشنده ها را بازی می کردند. سوم در صورتی که در هنگام خرید بلیط همراه داشتن چمدان را اعلام نکرده باشید از شما هزینه حمل بار دریافت می شود و نکته آخر اینکه چمدان های کوچک را می توانید به راحتی به داخل کابین برده و از پرداخت هزینه حمل معاف شوید.

دوم با اتوبوس
که مستلزم حدود چهار تا پنج ساعت صبوری است تا به مقصد برسید که البته بنده این مورد را تجربه نکرده ام

سوم با قطار
که می توانید با مراجعه به ایستگاه قطار کوالالامپور به راحتی به مقصد سنگاپور بلیط تهیه نموده و شب را در قطار سپری نمایید تا به سنگاپور برسید.

چهارم با اتومبیل شخصی
مستلزم سفر تا جوهور و مرز سنگاپور می باشد و مسلما قبل از سفر لازم است از طریق سفارت مربوطه مجوز های لازم را دریافت کرده باشید.

در پست بعدی در مورد محل های دیدنی سنگاپور وسایر موارد مفید خواهم گفت