۳ اسفند ۱۳۸۷

خاطرات سفر- سنگاپور 3

همانگونه که قول داده بودم والبته با کمی تاخیر این بار در خصوص جزیره سنتوزا اطلاعاتی در اختیار علاقمندان قرار میدهم. این جزیره در منتهی علیه جنوبی سنگاپور واقع شده است. اگر از خط مترو استفاده کنید به راحتی می توانید به مجتمع ویو سیتی برسید و از طریق زیرزمین به این مجتمع وارد شوید. این مجتمع یک مجتمع تجاری زیبا و بزرگ است که گاهی در لابی هم کف آن نمایشگاه هایی نیز برقرار می شود. در طبقه سوم و در سالن ال می توانید ایستگاه مونو ریل سنتوزا را بیابید. برای رفتن به جزیره می توانید همچنین از تله کابین ؛ اتوبوس و نیز تاکسی استفاده کنید. بلیط مونو ریل در حقیقت ورودی جزیره نیز به حساب می آید و بصورت رفت و برگشت صادر می شود. در این محل همچنین می توانید بلیط فعالیت های مختلف جزیره را نیز با تخفیف خریداری کنید. در غیر اینصورت می توانید در داخل جزیره و در مبادی ورودی هر فعالیت بلیط ورودی را خریداری کنید. ظرف مدت پانزده دقیقه از ایستگاه اول مونوریل که در همان طبقه سوم ویوسیتی قراردارد به آخرین ایستگاه یعنی بیچ استیشن در سنتوزا خواهید رسید. این مونوریل از ساعات اولیه روز تا نیمه شب فعال است.
و اما در جزیره سنتوزا می توانید اولا یک دوچرخه اجاره کنید که بتوانید راحت تر در جزیره به گشت زنی بپردازید ضمن اینکه می توانید از ترن ها و اتوبوسهای داخل جزیره نیز بهره مند شوید.
اولین موردی که درجزیره خود نمایی می کند سرود دریا می باشد این بخش شامل نمایش فواره ها به همراه یک تئاتر کوتاه و آواز می باشد. که البته در ساحل دریا و نزدیکی بیچ استیشن (محل ایستگاه مونو ریل) برگزار می شود.
دومین مورد در این جزیره نمایش دولفین هاست که البته بلیط ورودی آن به همراه دنیای زیر آب (آکواریوم) فروخته می شود. این دو محل فاصله زیادی از یکدیگر دارند که لازم است با اتوبوس خط قرمز این فاصله را طی کنید.
در بخش آکواریوم نیز علاقمندان می توانند با موجودات آبزی منطقه بیشتر آشنا شوند. از جمله عروس دریایی و اختاپوس و خرچنگ عنکبوتی از موارد جذاب این آکواریوم هستند.
نمایشگاه تجهیزات نظامی در نزدیکی آکواریوم از دیگر مواردی است که در این جزیره می توانید بازدید کنید که البته برخی از آنها سابقه تاریخی نیز داشته و به زمان اشغال سنگاپور توسط پرتغالی ها بر می گردد.
در طول ضلع جنوبی جزیره سواحل ماسه ای زیبایی امتداد دارد که در برخی نقاط نیز مناسب برای شنا می باشند از جمله بخشهایی که همجوار با نمایش دلفین ها می باشد یک پل معلق است که در انتهای آن تابلویی مبنی بر آخرین نقطه به هم متصل آس یا ملاحظه می کنید. البته حتی در جزیره سنتوزا برخی از قسمتها از این تابلو حتی جنوبی تر به نظر می رسند. ولی باید متخصصین جغرافیا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و این مطلب از تخصص بنده به دور است
در منطقه مرکزی جزیره بخشهای متنوعی قرار دارند. از جمله این بخشها می توان به مجسمه مرلاین اشاره کرد. این مجسمه نشانگر یک سر شیر با تنه ماهی می باشد که می توانید با آسانسور به سقف آن (روی سر شیر یا دهان شیر) بروید و از ارتفاع زیاد اطراف را بازدید نمایید. همچنین در این منطقه پارک پروانه ها و پرندگان نیز قرار دارند. در این بخش برج ببر نیز قرار دارد که یک شامل یک سالن شیشه ای است که پس از سوار شدن علاقمندان به ارتفاع برده می شود و به دور محور خود می چرخد تا بتوانید تمام اطراف جزیره را ببینید. فعالیت جذاب دیگری که در این منطقه قرار دارد تله کابین و روژسواری است در واقع شما می توانید با روژ به پایین شیب بیایید و سپس با تله کابین دوباره به بالای تپه برگردید. روژسواری خاطره ای بسیار مهیج و جذاب است. همچنین در همین بخش که لوک آوت نامیده می شود یک ایستگاه مونوریل وجود دارد که می توانید برای بازگشت در همین محل سوار مونوریل شوید
امید که این اطلاعات برایتان مفید واقع گردد