۸ اسفند ۱۳۸۷

خاطرات سفر - سنگاپور4

در این بخش به برخی خصوصیات سنگاپور اشاره می کنم که ممکن است مورد توجه دوستان قرار گیرد:
اول در سفر به سنگاپور از حمل وسایل اضافی خودداری کنید لیکن برای اطمینان به همراه خود کمی غذا از جمله کنسرو و نان داشته باشید دوم اینکه وقتی به سنتوزا سفر می کنید هیچگونه وسیله دست و پاگیر و سنگین به همراه نبرید چرا که در جزیره حمل بار یکی از مشکلات بسیار سخت می باشد
سوم اینکه متاسفانه در سنگاپور مشابه مالزی در همه ساختمانها و مکانها نمازخانه در دسترس ندارید لذا همراه داشتن چند برگ روزنامه و یک مهر برای اقامه نماز در محل های مناسب توصیه می شود.
چهارم اینکه تاکسی ها در سنگاپور متقلب نیستند و مسافر را دور شهر نمی چرخانند تا به مقصد برسانند ولی براساس نوع اتومبیل کرایه آنها فرق می کند. بیشترین تعداد تاکسی ها نیسان و تویوتای کرون هستند که بسیار فراوان به چشم می خورند. در رده های بعدی بنز؛ هوندا و هیوندای به ترتیب فراوانی وجوددارند.
پنجم اینکه در سنگاپور به جز ایام حراج خرید وسایل چندان مقرون به صرفه نیست
ششم اینکه در پرواز هوایی خصوصا با ایر اشیا دو نکته را به خاطر داشته باشید اول اینکه بارتان را در حدی بسته بندی کنید که با خود به کابین ببرید و دوم اینکه زودتر به فرودگاه بروید که بتوانید در انتخاب صندلی آزادانه تر عمل نمایید
نکته آخر اینکه توصیه می کنم به بطن جامعه رفته و از وسایل عمومی مانند اتوبوس و مترو نیز استفاده کنید چرا که ارتباط با مردم برای پیدا کردن مسیر و استفاده از سیستم های مختلف حمل و نقل خود خالی از لطف نیست.